Twórcza siła Hannah Logan Peterson

Kiedy powiem Hannah Logan Peterson że jej krótki film, Córka, wzruszył mnie do łez, nie przesadzam. Wybrany jako wybór The Spark 2.inicjatywa sponsorowana przez Lexus i ELLE, aby pokazać oryginalny film krótkometrażowy kobiety-reżyserki —Córka trwa cztery minuty, ale rozbrzmiewa emocjami, autentycznością i powagą. „Tak właśnie miałem nadzieję, że 10 movie zrobi”, powiedział Peterson, którego celem było stworzenie refleksyjnej przestrzeni, w której ludzie mogliby zobaczyć siebie, a może nawet medytować nad tym, jak poruszać się po swoim świecie.

W zaledwie dwóch scenach reżyser i scenarzysta z Los Angeles uchwycił fragmenty zwykłego życia matki i córki, które większość z nas rozpozna – zwłaszcza po niekończących się dniach pracy w domu podczas pandemii. Sugestywny utwór cicho pokazuje nam to, co Peterson nazywa „przyziemnymi” chwilami, codziennymi wydarzeniami, które w jakiś sposób oznaczają zarówno wszystko, jak i nic. „Chciałem skupić się na naszych codziennych interakcjach z technologią i na tym, jak wychowujemy życzliwe, troskliwe dzieci w coraz bardziej cyfrowym świecie” — mówi Peterson. Dla mnie, jako widza, movie wydobył jednocześnie poczucie zadowolenia, winy, wyzwolenia, wzmocnienia, radości i przebaczenia. Przypomniało mi, że na co dzień żyjemy w dualności (i to jest w porządku) i podkreśliło, że bycie matką wymaga mnóstwa kapeluszy. Jak pokazuje Peterson, każdy chapeau jest piękny i znaczący.

hannah peterson

fot. Nadia Sarwar

Mówiąca technika

Peterson, któremu Lexus i ELLE powierzyły zadanie zastanowienia się nad wzmocnieniem pozycji kobiet oraz związkiem między technologią a ludzkością, mówi, że od razu wyobraziła sobie wizualny dialog między matką a córką. „Zdałem sobie sprawę, jak bardzo technologia współpracuje z macierzyństwem”, mówi, wyjaśniając, że chciała przedstawić technologię jako coś pozytywnego, płynnego i kobiecego, a nie destrukcyjnego, destrukcyjnego lub nagłego.

Jak Peterson (która nie jest matką, ale jest, jak powiedziała, „córką”) i ja opowiadamy o wszystkich cudownych sposobach, w jakie technologia nam pomaga, mówi mi, że jej siostra jest w ciąży i że połowa jej rejestru dzieci jest stworzona się technologii. Rozmawiamy o tym, jak wiele technologii, od laktatorów po tabletki, może poprawić macierzyństwo. „Właściwie możemy coś zrobić w 10 sposób”, mówię, przyznając się do niej, że podczas gdy jedna część filmu obudziła we mnie poczucie winy, że zwróciłam się do technologii opieki nad dziećmi, koniec przypomniał mi, że też byłam dziką i wolną matką… dobrą matką – w innych momentach coś, co równoważy wszelkie poleganie na technologii, której używałem do przetrwania.

„Może być przerażające tak duże zaufanie do maszyn” — mówi Peterson. Ale wyjaśnia, że ​​nie ma dobra ani zła – tylko kontemplacja. „Chodzi o pogodzenie się z niejednoznacznością i rozpoczęcie od tego” – mówi. Rzeczywiście, jej krótki film daje przestrzeń do myślenia o wszystkim: zarówno o łatwości, jak i obawach.

Zmiana jazdy

Tworząc swoją historię, Peterson rozważał zarówno smukłą formę, jak i społecznie świadomą misję RZ, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu Lexusa, jako metaforę. „Chciałam oprzeć tę historię na rzeczywistości emocjonalnej, ponieważ ostatnio czułam, że nie chcę uciec tak bardzo, jak chcę liczyć się z rzeczywistością i nauczyć się być częścią zmian w naszym świecie” – wyjaśnia. Nowy RZ jest właśnie tym – nie tylko pojazdem do transportu, ale pojazdem do zmiany. Jako wzór innowacji i luksusu, RZ jest reklamowany jako pierwszy krok w misji Lexusa tworzenia całkowicie elektrycznych pojazdów w każdym segmencie na całym świecie, przy jednoczesnym zachowaniu intuicyjnej technologii luksusowej marki, niezawodności, niezrównanych wyników w zakresie bezpieczeństwa, znakomitego wykonania i piękno. W rozwoju pojazdu Lexus postawił w centrum uwagi ludzi. Luksusowa marka nieustannie bada ludzi, którzy wchodzą w interakcję z technologią i ze sobą nawzajem. Lexus i filmowiec rozumieją człowieczeństwo zmian i nieodłączną potrzebę połączenia. Więc ma sens, że w filmie, kiedy widzimy transport RZ, bohaterowie przenoszą się razem z jednej sceny do drugiej, z domu do sennej natury, uduchowienia, uziemienia, a nawet odkupienia, postrzegamy to jako wyraźny symbol lepszej przyszłości .

hannah peterson

Hannah Peterson

Wspólnie śnimy

Film Petersona, rzut oka na normalne popołudnie, przenosi nas do domu elegancko, ale niedbale, ubranej Nadii, która siedzi przy komputerze i kończy pracę w uporządkowanym domu – estetyka ta odzwierciedla jej Lexusa RZ. Peterson zauważył, że szykowna/funkcjonalna moda odegrała rolę w jej wyobrażeniu sobie Nadii był to blok startowy, wraz z RZ, dla nastroju utworu. Czekając na matkę, córkę Nadii, Momi cierpliwie rysuje konia na swoim tablecie.

Nadia kończy pracę i przegląda różne maszyny, które „opiekowały się” Momi. Czujemy, że jest wdzięczna za rolę, jaką odegrali, że wspierali ją, gdy próbowała zbudować lepszą przyszłość dla siebie i swojej córki.

Sprzątając, Nadia podnosi pill i widzi konia, dużego Appaloosę, na łące oświetlonej zachodem słońca. Wygląda na zaproszenie. Później Nadia bezpiecznie przypina Momi do RZ, co symbolizuje ich przeniesienie do innej części ich życia – w tym przypadku do następnej sceny. Obaj szybko jadą drogą w bogaty w przyrodę krajobraz. Momi spogląda w niebo przez panoramiczny szklany dach RZ. Na otwartej drodze wydają się związani i zabawni, na wspólnej misji.

Przybywają na łąkę o zachodzie słońca. Czy to déjà vu? Z samochodu Momi wybiega w bezkres, za nią Nadia. Zatrzymują się, gdy spotykają konia Appaloosa, takiego jak 10 na rysunku. Nadia podnosi Momi i podchodzą do konia. Czy to sen czy rzeczywistość? To nie ma znaczenia.

hannah peterson

fot. Nadia Sarwar

Hannah Peterson została uznana za jedną z 25 najlepszych nowych twarzy niezależnego filmu przez magazyn Filmmaker. Ukończyła studia licencjackie w New Faculty oraz tytuł magistra reżyserii filmowej w California Institute of the Arts (Cal Arts). Jej prace były pokazywane na Sundance Film Competition, MoMA, REDCST i Tribeca Film Competition, gdzie zdobyła stypendium AGBO za swój krótkometrażowy movie East of the River.

Inne reżyserki, które wykorzystały Lexus i ELLE, aby poruszyć tematy związane z kobiecym upodmiotowieniem i skrzyżowaniem ludzkości i technologii, również stworzyły wyjątkowy movie. Nie przegap pracy wicemistrzów: Haohao Yan, Jillian Iscaro oraz Suha Araj.

Leave a Reply